پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » دستگیری کلاهبردار 44 میلیارد ریالی در  برخوار

دستگیری کلاهبردار 44 میلیارد ریالی در  برخوار

کد خبر: 9821

فرمانده انتظامي استان گفت: متهمی که در فضای سایبر از شهروندی در برخوار به بهانه سرمایه گذاری در بازار رمز ارز کلاهبرداری 44 میلیارد ریالی کرده بود در عملیات تخصصی کارشناسان پلیس فتا دستگیر شد. 

رخدادشهر: سردار حمید علینقیان پور در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي شکايت و مراجعه فردي به پليس فتا شهرستان برخوار مبني بر کلاهبرداري ميلياردي از وي به بهانه سرمايه‌گذاري در بازار رمز ارز، رسيدگي به موضوع به ‌صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: با تحقیقات تکمیلی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي با آگهي آموزش و سرمايه گذاري در بازار رمز ارزها از سوي فردي ناشناس، بدونه بررسی و کسب شناخت کافی، مبلغ 44 ميليارد ريال به حساب وي واريز کرده است که پس از واریز وجه، متهم دیگر پاسخگوی شاکی نبوده است.

وی افزود: اقدامات فنی و علمی كارشناسان پليس قتا ادامه داشت و در نهایت متهم شناسایی و تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت. 

فرمانده انتظامي استان با اشاره به دستگیری کلاهبردار میلیاردی در عملیات تخصصی کارشناسان پلیس فتا تصریح کرد: متهم پس از روبه رو شدن با مدارك و مستندات خاص پليس به کلاهبرداري 44 ميليارد ريالي از شهروند برخواری اعتراف کرد که در این خصوص تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.

سردار علینقیان پور در پايان به اشاره به احقاق حق شاکي به شهروندان توصيه کرد: مجرمان سايبري با استفاده از ترفندهاي تبليغاتي فريبنده در شبکه هاي اجتماعي و پيام رسان‌ها مبني بر کسب درآمد بالا از طريق توليد يا خريد و فروش و سرمايه گذاري ارز ديجيتال از کاربران کلاهبرداري مي‌کنند، هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمي) و يا از طريق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند 

توقیف محموله میلیاردی سشوار قاچاق در شهرضا

جانشین فرمانده انتظامي استان از کشف 3 هزار دستگاه سشوار خارجی قاچاق به ارزش 15 میلیارد ریال در بازرسی ماموران انتظامی از یک دستگاه کامیون خبر داد. 

سردار محمد رضا هاشمی فر بیان داشت : مأموران انتظامی پاسگاه مقصود بیگ در حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از محور های مواصلاتی شهرستان شهرضا و در راستاي اجراي طرح تشديد مقابله با قاچاق کالا و ارز به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و جهت بررسي دقیق تر خودرو را متوقف می کنند.

وي در ادامه گفت: مأموران پلیس پس از هماهنگي با مرجع قضائي در بازرسي از اين خودرو تعداد 3 هزار دستگاه سشوار خارجی قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکي بود راکشف کردند.

سردار هاشمی فر با اشاره به اينکه كارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مشكوفه را 15 ميليارد ريال برآورد كردند افزود: در اين رابطه یک دستگاه خودرو توقيف و فرد متخلف پس از تشکيل پرونده برای انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي تحویل داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان در پايان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا و ارز به طور مستقيم به اقتصاد و توليدات داخلي كشور ضربه وارد مي کند و پليس با تمام توان در برابر اين پديده شوم اقتصادي ايستاده است.

 کشف 190 کیلو تریاک در پژو 405

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف 190کیلو تریاک دربازرسی مأموران از یک دستگاه خودرو پژو 405 در ایست و بازرسی شهید شرافت خبرداد. 

سرهنگ هادی کیان مهر بیان داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ، مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت با همکاری مأموران انتظامی یگان امداد حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه خودرو سواری پژو 405  مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و 190 کیلو مواد افیونی از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه ای در داخل خودرو جاساز شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین با اشاره به این که در این عملیات یک سوداگر مرگ دستگیر شد خاطر نشان کرد: پلیس در جهت مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر که باعث تباهی جوانان و فروپاشی خانواده ها می شوند از هیچ کوششی دریغ نکرده و قاطعانه و درچارچوب قانون با این افراد برخورد می کند ضمن این که از شهروندان می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری 24 سارق، متهم متواری و خرده فروش مواد در خميني شهر

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر از دستگيري 24 سارق، متهم متواري و خرده فروش مواد مخدر،معتاد متجاهر با اجرای طرح امنیت محله محور توسط ماموران این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ غلامرضا براتي بیان داشت: در راستاي مطالبات مردمي و برخورد با مخلان نظم و امنيت، طرح امنیت محله محور با هدف دستگیری سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در یکی از محلات شهرستان خميني شهر به اجرا در آمد.

وي افزود: ماموران اين فرماندهي با هماهنگي قضايي به محل هاي شناسايي شده اعزام و در عملياتي ضربتي  7 سارق ، 8 معتاد متجاهر ،7نفر خرده فروش مواد مخدر و13 متهم متواري و تحت تعقيب مراجع قضائی را دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف 2 قبضه سلاح شکاري غیر مجاز به همراه 46 عدد فشنگ مربوطه خبر داد و گفت : در اجراي اين طرح 3 دستگاه موتور سيکلت و یک دستگاه خودرو ي سرقتي ،3 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق، 2کيلو و700 گرم انواع مواد مخدر و تعدادي آلات و ادوات توزين و مصرف مواد نیز  کشف شد.

سرهنگ براتی در خاتمه  ضمن اشاره به اينکه متهمان با تشکيل پرونده مقدماتي به مراجع قضايي معرفي شدند، تصريح کرد: پليس همواره به صورت شبانه روزي آمادگي پاسخگويي به مطالبات شهروندان را داشته و آن ها مي توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در اين خصوص مراتب را از طريق پل ارتباطي 110 با ما در ميان بگذارند.

توقيف محموله گردوي قاچاق در شاهين شهر

فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه  از توقيف يک دستگاه وانت نيسان حامل يک تن و 200 کيلو گردوي خارجي قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 400 ميليون ريال در عمليات مأموران انتظامي اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ هزاد ثابت راسخ  پليس بيان داشت: مأموران انتظامي شهرستان در راستاي اجراي طرح تشديد مقابله با قاچاق کالا حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه وانت نيسان مشکوک و براي بررسي بيشتر آن را متوقف و پس از هماهنگی با مرجع قضائی قسمت بار آن را بازرسی کردند.

وي افزود: در این عملیات  مقدار يک تُن و 200 کيلو گردوي خارجي که  فاقد مدارک قانوني و معتبر گمرکي بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با اشاره به اينکه كارشناسان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را 2 ميليارد و 400 ميليون ريال برآورد كردند تصريح کرد: در اين رابطه يک فرد متخلف دستگير و براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شد.

اين مقام انتظامي در پايان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا و ارز به طور مستقيم به اقتصاد و توليدات داخلي كشور ضربه وارد مي کند و پليس با تمام توان در برابر اين معضل اقتصادي ايستاده است و از عموم مردم تقاضا مي شود هر گونه اخبار در خصوص قاچاق کالا و ارز را از طريق تماس با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلید واژه ها:
نیروی انتظامی
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید